jabol79, Ty jestes pierwszym wlascicielem tego auta, czy kupione bylo od kogos :?:
Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...
Zwiń
X
-
Maicroft, ja to forum tu tak sobie czytam i czytam, zgadzam się że wymiana kilku elementów gumowych za kilkanaście, lub nawet kilkadziesiąt zł to niewiele. Dziwia mnie natomiast posty w których koledzy raportuja o dobijaniu zawieszenia do odbojów, przywalaniu elementami silnika i skrzyni o jezdnię, nader często pojawia się motyw łożysk piast przednich.(Niedawno wymienialiśmy łożysko w aucie kuzynki Citroen BX'92 kombi 1.9 - jedyne 550 kkm na szafie i było to pierwsze łożysko jakie wymieniono w ukł jezdnym koszt 46zł+ robota)
połamane zderzaki jeszcze mozna zrozumieć - ciut za nisko, brak paska gumy od dołu, choć na mój rozum powinno to być przemyślanie, toż to nie Fiat
Skrzynia - raportuje jeden z kolegów, chyba jako jedyny miał z tym problem(mam nadzieję), chociaż jako że co nieco najechałem Golfem 3 i 4 z TDI nie dziwiłyby mnie problemy z wrzucaniem biegów (1 i 3 szcególnie jak auto krzywo stoi)
Problemy z regulatorami luzu zaworowego, no cóż pierwszy raz o tym słyszę w TDI, ale mogą się zdarzać takie przypadki - jednostkowa produkcja to nie jest, olej należy uzupełniać
Niepokojące są te szyby - nie jest tanio
Korozja - przyznam nie naczytałem sie tu o niej i to mnie cieszy, aczkolwiek interesuja mnie miejsca w jakich lubi sie pojawiać
Komentarz
-
-
3 lata temu przed kupnem tego auta, a po przejsciach z poprzednim tez zastanawialismy sie domu co kupic. I tak wtedy po pierwsze nie bylo takiego forum i wszystko dowiadywalo sie z roznych miejsc, ale po kolei. Liczylismy sie z tym ze padnie przeplywka i z tym, ze miska olejowa jest posadzona wraz z ta oslona bardzo nisko (taka Siena przy Octavi TDi to jak terenowka :szeroki_usmiech ) a potem doszly rozne pierdoly. O tych gumach nikt nie pisal i dowiedzialem sie duzo pozniej. Przerywacz do kierunkowskazow w tej chwili jest juz chyba 4 i jest to przypadlosc calej rodziny, bo dostawca robi to beznadziejne i tyle. Problem rozwiazuje montaz stalowej plyty pod silnik i podniesienie zawieszenia o 20mm. Skrzynia biegow. Spotkalem sie z przypadkiem zmielenia skrzyni, ale z powodu bardzo nieumiejetnego podjescia wlasciciela do auta, pozatym na samym poczatku wiele osob podkresla problemy z 1 i R biegiem, potem to zanika - wymaga cierpliwosci na wstepie, ale potem owocuje.
Zderzak z przodu co roku mozna malowac, bo sie poobija od dolu i nie ma na to rady.
Korozja sa to jednostkowe przypadki i nie wiedziec czemu. Z tego co ja ogladam mlodsze i starsze Octavie to sam nie widzialem jeszcze na nich rdzy, ale zgadzam sie, ze jest to bardzo mozliwe, szczegolnie na tylnej klapie pod plastikiem do otwierania. Jest on zle przemyslany bo mogl byc robiony z minimalna szczelina.
Szyby pekaja rowniez w Golfach. Mojej kolezance w Niemczech szyba pierwsza pekla chyba po pol roku jazdy (raz byla w tym czasie w Polsce) wymienili i druga poleciala kilka miesiecy potem, przez zly montaz. Teraz juz ma nowa i ta sie trzyma od roku.
Ja tam nikogo nie nawiam do kupna tego czy tamtego produktu, to jest inwidualna kwestia i zalezy od wielu czynnikow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPo 75tys km w Octavi jedyna rzecza jaka trzeba bylo zrobic to wymiana gumek przy stabilizatorze oraz na gwarancji poszlo lozysko w kole. 25zl za te elementy to nie jest duzo :twisted:
Faktem jest, że niestety Octavia nie należy do najmniej usterkowych samochodów. Drobiazgi, które się pojawiają nie są co prawda tej klasy co w francuzach, ale też wkurzają.
Mnie na przykład teraz wkurza telepanie szyby z przodu i jak pomyśle, że trzeba będzie znów kase włożyć w naprawę jakiegoś gówna (w tym przypadku pewnie prowadnice) to mnie ponosi :evil:
W tym roku już było kilka dupereli naprawianych, no i jak się to wszystko do kupy zbierze to się robią konkretne pieniądze. Na "drobne naprawy" poszło już 500-600 PLN :cry:Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftLiczylismy sie z tym ze padnie przeplywka.
Zamieszczone przez Maicrofti z tym, ze miska olejowa jest posadzona wraz z ta oslona bardzo nisko a potem doszly rozne pierdoly. O tych gumach nikt nie pisal i dowiedzialem sie duzo pozniej.... Problem rozwiazuje montaz stalowej plyty pod silnik i podniesienie zawieszenia o 20mm.
Zamieszczone przez MaicroftZderzak z przodu co roku mozna malowac, bo sie poobija od dolu i nie ma na to rady.
Zamieszczone przez MaicroftKorozja sa to jednostkowe przypadki i nie wiedziec czemu. Z tego co ja ogladam mlodsze i starsze Octavie to sam nie widzialem jeszcze na nich rdzy, ale zgadzam sie, ze jest to bardzo mozliwe, szczegolnie na tylnej klapie pod plastikiem do otwierania. Jest on zle przemyslany bo mogl byc robiony z minimalna szczelina.
Zamieszczone przez MaicroftPrzerywacz do kierunkowskazow w tej chwili jest juz chyba 4 i jest to przypadlosc calej rodziny, bo dostawca robi to beznadziejne i tyle.
Zamieszczone przez MaicroftJa tam nikogo nie nawiam do kupna tego czy tamtego produktu, to jest inwidualna kwestia i zalezy od wielu czynnikow.
Komentarz
-
-
Kmab, 500-600zl na rok nie wiem czy jest to tak duzo :| To sa 2-3 pelna baki paliwa.
Lozysko bylo wymienione na gwarancji, a same gumki kosztowaly 25zl a mozna bylo je tez zalatwic na gwarancji - ale po co :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez GulinskiNo tak czytałem o tej przypadłosci, wiem o regenerowanym zamienniku, ale zastanawiam się co w nim wymieniają
Zamieszczone przez GulinskiNie jest dla mnie problemem przerobienie fragmentu inst elektrycznej, taki przerywacz można wykonać po prostu inaczej - tak aby był nieazwodny, a być może tu się coś znajdzie http://www.ape.com.pl/
Zamieszczone przez GulinskiA ja pytam, czytam i dziękuje za to forum bo wolę dokładnie rozważyć niż mieć przeboje, a byc może w czymś mi się tu komus uda pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jabol79Octavia combi 110km AHF 2001r. 100,000 km
Wymienione:
Gumy łączników stbilizatora 4 razy
Przerywacz
Przepływomierz
Zaworek N 75 2 razy
Intercoler
łożyska przd
sprzęgło z kołem dwumasowym
silniczek do regulacji lampy przód
odboje amorów tył
wycieraczki naprawiane cztery razy
poprzecierane przewody na podszybiu
zamek drzwi kierowcy
Do wymiany:
Amory przód
gumy łączników stab.
łożysko przód
Jednym słowem TRAGEDIA!!!
Też mam ten rocznik i silnik. Przebieg 120 kkm i:
1. Pęknięta szyba przednia rok temu, pęknęta szyba tylna tej zimy
2. Zatarte ośki wycieraczek
3. Przerywacz kierunkowskazów
4. Gumy stabilizatora
5. Przepływka po roku
Reszta OKIByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Octavia Combi 110 KM AHF styczeń 2002
przebieg 150 kkm
wymieniane:
- klocki hamulcowe
do wymiany:
- amortyzatory
- gumy w zawieszeniu
- 2 łożyska (LP i PT)
poprzedni właściciel załatwił wymianę miski olejowej :diabelski_usmiech
poza tym wyłącznie materiały eksploatacyjne i ONk
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Octavia Combi 1.9tdi przebieg 45000km
-pekła tylna szyba -niuznane na gwarancji
-padła przepływka po roku - w srode sie okaze czy gwarancja obejmie
-stelaz siedzenia sie połamał-zrobione na koszt ASO
-odpryski na tylnej klapie-czekam na odp w tej sprawie
-przerywacz kierunków-okaze sie w srode czy uznaja w ASO
pozatym wszystko gra jak trzak
-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
ale z przodu narazie nie padały, to pierwsza w lampie, narazie zdychały dwa razy STOP, dwa razy od tablicy rejestracyjnej, chyba raz od pozycji i raz chyba kierunek albo wsteczny, ja wymienialem raz stopa i od tablicy to wiem napewno :P:P
EDIT : - a ksenony z miłą chęcią ale jak to mówią `kupiłby wieś tylko pInioNdze gdzieś` :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adik_sdwa razy od tablicy rejestracyjnej,
Swego czasu, panowała opinia (jeszcze za czasów Favoritek) ,że czeskie żarówki mają bardzo krótką żywotność...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arci9Zamieszczone przez adik_sdwa razy od tablicy rejestracyjnej,
Swego czasu, panowała opinia (jeszcze za czasów Favoritek) ,że czeskie żarówki mają bardzo krótką żywotność...Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
-
Wszystko zalezy jak sie trafi.
U mnie odpukac (tfu, tfu) bez wiekszych przypadlosci.
Przebieg ~81kkm od 01.2003.
Wymienione:
- gumy stabilizatora - ~40kkm
- przerywacz - na gwarancji
Do wymiany:
- czujnik temp
- silniczek pozycjonowania swiatla
- amortyzatory - szybko padly, ale trzeba zaznaczyc, ze autko jest dosc mocno eksploatowane. Zaliczylo calodniowe jazdy torowe, kilka MPWR i innych sciganek. Szybkie trasy niekoniecznie po autostradach.
Silnik jest ciagle modyfikowany i dosc mocno wysilony, a nigdy nie bylo zadnych problemow z przeplywka, zaworkami i innymi pierdami.
Oby tak dalej...k
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Koledzy, może tu coś napiszecie, bo chcę podłączyć miganie świateł przy zamykaniu/otwieraniu drzwi pilotem właśnie do kostki od awaryjnych... Jak ją wyjąć samemu, żeby nic nie połamać...??? W Toledo II robi się to tak łatwo, a tu po zdjęciu plastikowego obramowania z napisem "Octavia" nie wiem co dalej...
Odnośnie wad to jak narazie w O1 z silnikiem 1.8_20V znalazłem:
- spróchniałe uszczelki podszybia
- przetarty fotel (to raczej wina nie umiejętnego wsiadania i wysiadania, chociaż to, że fotele są twarde też swojej robi)
- problemy z mikro przełącznikiem (czy jakoś tak - od strony kierowcy co powoduje brak centralnego+światła w kabinie i brzęczka od świateł po otwarciu drzwi)
- pordzewiałe osłony tarcz tylnych
- hałasujący cypek od drzwi
- nie działający czujnik świateł wstecznych
Po za tymi drobiazgami auto nie do zajechania, zwłaszcza z tym silnikiem (chyba)... :wink:Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
Komentarz